Mobil-App készítése

A sikeres iOS és Android mobil app fejlesztés lényege több mint egy ötlet megvalósítása.

Bővebben

Mire használjuk a mobilt?

A mobil fejlesztés első lépése, hogy meghatározzuk a felhasználó milyen kontextusban fogja használni a mobil alkalmazást, ez alapján tudjuk a lehető legjobbra tervezni.

Meglehetősen nehéz azonban megválaszolni, hogy mire használjuk a mobilt vagyis az okostelefont leggyakrabban . Létezik számos kutatás és felmérés a mobil használati szokásokról, de úgy tűnik kicsit megváltoztak az elmúlt évben a mobil használati szokások . A mobil alkalmazás fejlesztés kritikus pontja a pontos felhasználási környezet meghatározása, vagyis a mobil alkalmazás kontextusa. Ezt nagyon jól tudják az Andoroid de legfőképp az iOS fejlesztők, akik a felhasználó élmény maximális elérésére törekszenek a mobil használati szokások ismeretében.

Több független felmérés szerint a mobilozók akkor nyúlnak zsebükbe a leggyakrabban a mobilért, ha van 5 perc szabad idejük, esetleg várakoznak valahol. A mobil alkalmazás kontextus ismeretének a legnagyobb szerepe a hirdetések pozicionálásánál van, azonban a felhasználói felület kialakításánál is figyelembe kell venni. Nem lehet pici ikonokat elhelyezni a mobil alkalmazásban, ha a mobil app-ot séta közben fogják használni, nem érdemes sok effektet használni ha a gyors tartalom elérésen van a hangsúly.

A Harvard Business Review érdekes felmérést tett közzé, a mobil használati szokásokról. Mint kiderül a felmérésből, többségben nem útközben, hanem inkább otthon használjuk a mobilt. A használati funkcionalitás pedig a "me time". Ezt talán ÉN IDŐM-nek lehetne mondani, bár elég bután hangzik, de az értelme valójában valami hasonló. A saját szórakoztatásunkra használjuk javarészt a mobilt, a mobil applikációkat. Legyen szó játékról, vagy videók nézéséről, termékek kereséséről -vásárlási szándék nélkül-. Valami olyasmi ez mint a Pláza séta, amikor céltalanul bolyong valaki egy plázában és nézelődik. 
Második leggyakoribb tevékenységünk a mobillal, az ismerősökkel történő kapcsolattartás és a vásárlás. 

De nézzük a hivatalos táblázatot, ami mindent elárul.

mobil alkalmazás kontextus

Nagyon fontos információkkal bír ez a felmérés, hiszen az Android fejlesztők és iOS fejlesztők is ezen információk alapján tudják meghatározni a mobil alkalmazás valós kontextusát, vagy legalább egy jó erős támpontot tud adni. 

Persze nem azt jelenti, hogy nem érdemes hobbikra támaszkodó mobil alkalmazás fejlesztés irányába elmozdulni, mert a több milliárd felhasználó havi 21 perces mobil app használattal töltött idejére alapozva is nagyon szép eredményeket lehet elérni.

Egyértelműen kijelenthető a felmérés alapján, hogy a felhasználók többnyire otthon és a saját szórakoztatásuk céljából használják a mobiljukat azaz a "me time" hatékony kihasználására szolgáló appok óriási sikereket érhetnek el.

mobil applikacio kontextusa

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of the site have already been set. A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk